Kızlık Zarı Dikimi İstanbul | Doktor Korkut Arslan

Kızlık Zarı Dikimi

Merhabalar ben Jinekolog Operatör Doktor Korkut Arslan. 20 yılı aşan mesleki tecrübe ile bekaret konusunda sorun yaşayanlara sonucu riske atmayacak şekilde kalıcı ve geçici kızlık zarı dikimi konusunda İstanbul Nişantaşı Valikonağı caddesinde yer alan Sağlık Bakanlığı ruhsatlı özel muayenehanemde yardımcı olmaktayım. Hasta hakları kapsamında, bu konuda gizli kalması gereken kişisel bilgilerinizi güvende tutmaya büyük önem veriyorum.

Kızlık Zarı Hakkında Merak Edilenler

Kızlık zarının Latince adı “HYMEN”dir. Hymen Yunan mitolojisinde evlilik tanrısına verilen isimdir. Hymen yapısı olarak ortasında bir delik bulunan ve vajina girişinde bulunan labuyomine dediğimiz küçük dudakların yaklaşık 1- 1,5 cm gerisinde bulunan zarsı yapıdır. Bu yapının dış tarafı daha çok deri kıvamında vajinaya bakan iç kısmı ise mukoza kıvamındadır. Ortasında bulunan delik yardımıyla içerde biriken vajinal salgılar ve adet kanı bu delik sayesinde dışarıya tahliye edilir. Kızlık zarı embriyojik dönemde yani anne karnındayken oluşmaya başlamaktadır. Bebek doğduğunda kızlık zarı mevcuttur. Anatomik ve fizyolojik açıdan kızlık zarının bilinen işlevsel bir özelliği yoktur. Kızlık zarı embriyojik dönemden kalan bir deri kıvrıntısıdır. Dış ortamla vajina arasında bir bariyer görevi gördüğü düşünülmektedir. Kızlık zarları mukozal bir yapıdan oluşmaktadır. Kızlık zarı her bayan da tipi değişik olabilir. En sık gördüğümüz tip anüler dediğimiz halka şeklinde olanıdır ki bunun görülme oranı yaklaşık %90 – %95 oranındadır. Diğer sık görülen tipler yarım ay şeklinde olan ksentrik tip kızlık zarı, ortasında bölme olan septalı dediğimiz kızlık zarı, bazılarında içinde bir çok delik bulunan elek tarzındaki kribriform tip kızlık zarıdır. Bir diğer tip ise esasında anemenü olan kızlık zarının ortasında delik bulunmayan tipidir ki buna da imperfore hymen denilmektedir.

Hemen İnceleyin

DOKTORUNUZA BAŞVURUN

TALEBİNİZ ALINDI

Başvurunuz Başarıyla İletildi. Sizi En Kısa Arayarak Bilgilendireceğiz

Teşekkür ederiz! Doktorlarımız en kısa sürede sizinle irtibata geçecektir.

Yaşadığınız sağlık ve estetik sorunları hakkında doktorumuzdan çözüm önerileri almak için formu doldurun!

HEMEN BAŞVURUN

Güvendesiniz, bilgileriniz asla paylaşılmaz.