Hpv Genital Siğil Tedavisi | Hpv Tedavisi Erkek & Kadın
HPV Genital Siğil Tedavisi

HPV (Human Papillorna Virüs) Nedir ?

"Human papillorna Virüs" hem erkek hem de kadınlarda daha çok genital bölgede ve bu bölge mukozalarında enfeksiyon yapan ve kondilom (condyloma acuminatum) adı verilen vajina, penis, vulva veya anüs çevresinde ortaya çıkan birkaç milimetre çapında, kırmızımsı veya kahverengimsi kabarıklar görünümünde yapıların oluşmasına sebep  olan bir çeşit virüs olup, hpv tedavisi ihtiyacının ortaya çıkmasına sebep olmaktadır.

HPV toplumda çok sık görülen bir virüs olup kabaca her on kişiden birinde olduğu söylenebilir. Bu virüs bir kez vücuda girdiğinde hücrelere yerleşip sonrasında dönemsel olarak tekrarlanan enfeksiyonlara yol açar. HPV virüsü ve buna bağlı genital siğil enfeksiyonu çoğunlukla cinsel yolla bulaşmakla birlikte nadiren de olsa cinsel ilişki dışında da bulaşabildiği bilinmektedir.

HPV Nasıl Bulaşır ?

Genital siğil, HPV hastalığı taşıyan bir bireyle girilen her türlü cinsel ilişki ile bulaşabilir. Virüs, ilişki sırasında ciltte ortaya çıkan mikroskopik yırtıklar ve sıyrıklar vasıtası ile ciltten cilde temas yolu ile bulaşır. Virüsün erkek menisi içinde de saptanması vücut sıvılarının teması yolu ile de bulaşabileceğini düşündürmektedir. Virus ile temas eden herkeste enfeksiyon bulguları ortaya çıkmaz ancak kondilom ortaya çıkan bireylerin %60 - 90 'ının partnerinde de virüs olduğu saptanmıştır. Virüs bir kere vücuda girdikten sonra uzun yıllar sessiz kalabilir. Cinsel yönden aktif olan herkeste görülebilir. En çok birden fazla sayıda partneri olan, ya da partneri birden fazla kişi ile birlikte olmuş 15-30 yaş arası kişilerde görülür. Gebelik esnasında çok hızlı bir seyir izler. Nadiren anneden bebeğine geçebilir.

HPV Belirtileri Nelerdir ?

HPV virüsü, kuluçka süresi virüsün tipine göre değişken olduğundan bulaştıktan sonra 2 ay ila 6 yıl arasında bir süreyi takiben kadında veya erkekte genital bölgede, anüsde ve ağızda sayıları ve büyüklükleri değişen yara görünümlü kabarıklık şeklinde siğiller oluşturarak belirti verir. Yani bazı kişilerde virüsü aldıktan 2 ay sonra siğil çıkabildiği gibi bazı kişilerde ise bu virüs yıllarca hiç bir belirti vermeyerek örneğin 5 yıl sonra genital siğil olarak ortaya çıkabilmektedir. HPV virüsü, genital bölge haricinde oral seks ile ağza bulaşabildiği gibi komşuluk yolu veya anal seks ile makat etrafında veya içinde genital siğil çıkmasına sebep olabilir.

HPV Kansere Neden Olur Mu ?

HPV sadece genital siğillere neden olmaz. Bu virusun 60'dan fazla değişik alt grubu vardır ve bu gruplardan bazılarının rahim ağzı kanserine, erkeklerde de penis kanserine neden olduğu bilinmektedir. Bazı tipleri ise anus kanserine yol açabilmektedir. Hpv testi ile virüsün tipi belirlenir ve kanser riski yüksek olan bir tip mi değil mi belirlenir. Her genital siğil vakası kanser olacak diye bir şart yoktur, ancak kanser olma riski olduğu bilinmelidir. HPV virüsünden kaynaklanan çoğu enfeksiyon vakası belirti vermeden geçirilir. Kişinin bağışıklık sistemi bu virüs ile başedebilir ve belirtiler ortaya çıkmadan hastalık etkisiz hale getirilebilir. Ancak vücudun bağışıklık sisteminin bu virüse karşı başarısı HPV'nin tehlikesiz olduğu sonucunu çıkarmaz.

HPV Testi

HPV virüsünün vücutta kabarıklık siğil gibi belirtileri görüldüğü veya şüpheli cinsel ilişki yaşandığı takdirde virüsün varlığının ve tipinin HPV Testi ile ortaya çıkarılması gerekir. Tanı koyabilmek için bireyden kan numunesi alınarak test yapılır. Bu test sonucuna göre tedavinin seyri belirlenir. HPV Testi doktor muayenesi sonucu doktorunuzun tavsiyesi ile bu konuda yetkili laboratuarlarda yapılmalı test sonucuna göre tanı doktorunuz tarafından koyularak gerekli tedavi protokolü oluşturulmalıdır.

HPV Virüsü Nasıl Tedavi Edilir ?

HPV Virüsünün belirli bir tedavisi yoktur ancak çoğu vakada enfeksiyonun kişinin bağışıklık sistemi tarafından bertaraf edildiği görülmektedir. HPV virüsünün tedavisinden çok, enfeksiyonun yol açtığı sorunlar tedavi edilmektedir. Bu sorunların ilaçlarla veya cerrahi yöntemlerle tedavisi mümkün olmaktadır. Dış genital organlardaki siğiller lazer, kriyoterapi (dondurma) ya da lokal anestezikler kullanılarak cerrahi girişimle çıkarılabilir. Ayrıca keratolitik ajanlar yardımıyla üstteki deriyi içindeki HPV virüsüyle birlikte ortadan kaldıran, kurutan ilaçlarda kullanılabilir. Genital siğiller sık sık nükseder ve tekrar tedavi edilmesi gerekebilir. Bu yüzden bağışıklık sistemi düzenleyici, anti-tümör etkisi olan ve hücre bölünmesini engelleyen ilaçlarda tedavi sürecinde doktorunuz tarafından önerilebilir.

HPV Tedavisi Sonrası Süreç

HPV virüsünün neden olduğu genital siğiller cerrahi veya ilaç tedavileri ile ortadan kaldırılabilsede tekrarlama riski olan sorunlardır. Genital siğillerin tekrarlamasını önlemek için bağışıklık sistemini kuvvetlendirici ilaçlar kullanmak ve genital siğil oluşumu riskini azaltacak tedbirler alınması gerekir. Genital siğil oluşumu riskini azalatacak en etkili yol birden fazla sayıda partner ile birlikte olmamaktır. Ancak bunun mümkün olmadığı durumlarda prezervatif en etkili önlem yoludur. Prezervatif siğillerin yanı sıra cinsel yolla bulaşan AIDS'de dahil olmak üzere pek çok hastalığa karşı koruma sağlar. Siğiller kondomun kapladığı alan dışında da bulunabildiğinden prezervatifin her zaman tam koruma sağlayamayacağı da göz önünde bulundurulmalıdır.

HPV (Human Papillorna Virüs) Nedir ?
Hem erkeklerde hem de kadınlarda genital bölgede ve bu bölge mukozalarında enfeksiyon yapan ve kondilom (condyloma acuminatum) adı verilen siğil şeklinde kitlelerin oluşumuna neden olan bir çeşit virüstür.
Genital Siğil Nedir ?
Cinsel yolla bulaşan ve human papilloma virus (HPV) adı verilen bir virusun neden olduğu enfeksiyonlardır. HPV virüsünün genital mukozada oluşturduğu birkaç milimetre çapında, kırmızımsı veya kahverengimsi kabarıklıklara yaralara "genital siğil" denir.
HPV Nasıl Bulaşır ?
Virüsün bulaşması kişinin enfekte bölgesinin örneğin penis veya kadın dış genital organı gibi diyer bireyin genital bölgelerine veye ağız makat gibi bölgelerine deri- mukoza teması ile bulaşır.
HPV Sadece Kadınlara Mı Bulaşır ?
Hayır, HPV virüsü erkelerde de görülebilir, erkekler genelde taşıyıcıdır fakat kesin tedavi için eşlerin birlite tedavi olması gerekir.
HPV Sadece Cinsel İlişki İle Mi Bulaşır ?
Hayır, HPV cinsel ilişki haricinde temas yoluylada bulaşabilir.
HPV Virüsü Bulaşıp Bulaşmadığı Nasıl Anlaşılır ?
Enfekte olan bölgeden alınan örnek HERPES Testi ile incelenerek tanı koyulması gerekir.
Prezervatif Kullanmak HPV Bulaşmasını Engeller Mi ?
Prezervatif ile ilişkiye girmek tabiki eşleri HPV virüsünden korumak için oldukça önemlidir lakin prezervatifin temas ettiği bölge haricinde de virüs bulanabileceği göz önüne alınmalı ve kondom kullanmanın zaman zaman HPV virüsü bulşamasına engel olamayacağı da bilinmelidir.
Her Genital Siğil Kanser Midir ?
Hayır, Genital Siğillere sebep olan HPV virüsünün 60 dan fazla türü vardır her türü kansere sebebiyet vermez.
Genital Siğiller Nasıl Tedavi Edilir ?
Uzman doktorun muayenesi ve HERPES testi ile tanı konulmasın ın ardından ilaç ve cerrahi yöntemlerle genital siğil tedavisi yapılabilmektedir.
Genital Siğil Riskini En Aza İndirgemek İçin Ne Yapılmalıdır ?
İlk yapılması gereken çok eşli cinsel hayattan kaçınmak ve tek eşli cinsel hayatın tercih edilmesidir. Bunun mümkün olmadığı durumlarda kondom kullanımı önemli bir önleyici faktördür.