Hpv Testi İle Güvenilir Sonuç | Hpv Testi Fiyatlarını Sorun
HPV Testi ile Güvenilir Sonuç

HPV Testi Nedir?

Günümüzde yaygın olarak olarak görülen, genellikle cinsel ilişki yoluyla bulaşan uzun süre enfeksiyon veya lezyon göstermeden gizli kalabilen böylece tespit edilemeyen Human Papilloma Virüsü insan hayatını olumsuz etkileyebilir hatta kanser oluşumuna sebep olarak hayati tehlike arz edebilir.

Bu virüsün tedavi edilebilmesi için mutlaka virüsün varlığı ve tipinin belirlenmesi gerekir. Bu amaçla yapılan, Human Papilloma virüsünün vücutta bulunup bulunmadığını, bulunuyorsa bu virüsünün hangi tip veya tiplerinin bulunduğunu tespit eden teste HPV Testi denir. Bu test HPV testi, HPV tarama testi, HPV DNA testi veya HPV DNA PCR testi isimleri ile anılabilmektedir.

HPV testi ile 200'den fazla tipi olduğu bilinen ve belirli tipleri farklı kanserlere yol açabilen virüsün varlığı ve tipi belirlendikten sonra zaman kaybetmeksizin uzman doktor gözetiminde tedavi süreci başlatılmalıdır.

HPV Testi İçin En Güvenilir Sonuç

Piyasada kullanılan HPV tarama kitlerinin tümünün gerekli teşhisin güvenilir şekilde yapılabilmesi için yeterli olduğu söylenemez. Çünkü, kullanılan kitlerin taradıkları tip sayısı değişmekle beraber, bazıları yalnızca Tip-16 ve Tip-18’i taramaktadır. Bazıları, Tip-6, 11, 16, 18’i taramaktadır. Bazıları 9 tipi veya da 14 tipi taramaktadır. Dolayısıyla, tarama testleri ancak taradıkları tipleri yakalayabilirler. Eğer taradıkları tip dışında bir pozitiflik var ise, o tipi yakalayamazlar ve testin sonucu güvenilir olmaz. Güvenilir bir test en azından 14 civarında yüksek riski taramalıdır. Daha iyisi, belirlenmiş 20-21 yüksek ve düşük riski taramalıdır. Tek tek genotipin de belirlenmesi hatta her genotipin sayısal olarak miktarının belirlenmesi ise en güvenilir sonucu verecektir. HPV genotiplendirme testi hem 21 yüksek ve düşük riskli tipin var olup olmadığını belirlemekte, hem de her tipin miktar tayinini yapmaktadır. Böylelikle tanı ve Hpv tedavisi için en güvenilir sonucu vermektedir.

HPV Testi Fiyatları 2024

HPV Testi hakkında net bir bilgi vermek için öncelikle doktorunuz tarafından muayene edilmeli sonrasında karar verilen tedavi şekline göre aşıların dozu ve takvimi bilinmelidir. Bu yüzden öncelikle hastalığınızın seyri hakkı kısaca bilgi vermek için doktorlarımıza whats app veya telefonda danışmanızı tavsiye eder, bu şekilde size ortalama bir fiyat bilgisi vermemizin mümkün olabileceğini belirtmek isteriz. Sağlık hizmeti ücretlerinin birebir iletişim kurulmadan internet ortamında herkese açık şekilde ilan edilmesi ilgili yasalarla kısıtlanmıştır. Bu yüzden burada açık şekilde fiyat bilgisi veremediğimizi bilmenizi ve anlayış göstermenizi rica ederiz. HPV hakkında merak ettiklerinizi ve HPV Testi fiyatlarını sormak için dilediğiniz zaman bize ulaşabilir, asistanlarımızdan bilgi alabilir veya doktorlarımızdan ücretsiz muayene talep edebilirsiniz.

HPV Testi Pozitif Çıkarsa ?

HPV testinin pozitif olduğu hastanın kanser olduğu anlamına gelmez, bu konuda bazen bilgi eksikliğinden dolayı kişiler kendilerini gereksiz yere kanser korkusuyla stres altına girmektedirler. Oysaki test sonucu pozitif olsa da hangi tip HPV virüslerinin taramasının pozitif olduğuna bakılmalı ve buna göre gerekirse ileri tetkikler istenmeli, tedavi yöntemi buna göre belirlenmelidir. HPV testi pozitifliğinde hastalarımıza kolposkopik muayene ve gerekirse parça alma işlemini muayenehane şartlarında kolaylıkla yaparak potoloji değerlendirmesine göndermekteyiz. Bu işlemin verdiği rahatsızlıktan hasta biraz acı duyabilir ama bu acı çoğunlukla kolaylıkla tolere edilebilir düzeydedir. Patolojik değerlendirme sonucunda anormallik saptanan hastalarda anormal bölgenin daha geniş çıkarılması işlemi yapılmaktadır. Tüm bu rahim ağzı kanser taramaları ve problemli, anormal sonuçların tanı ve tedavi edilmesiyle HPV virüsünden kaynaklanan kanser ve kanser öncüsü lezyonlar başarılı şekilde tedavi edilerek kansere gidişat engellenebilmektedir.

HPV (Human Papillorna Virüs) Nedir ?
Hem erkeklerde hem de kadınlarda genital bölgede ve bu bölge mukozalarında enfeksiyon yapan ve kondilom (condyloma acuminatum) adı verilen siğil şeklinde kitlelerin oluşumuna neden olan bir çeşit virüstür.
Genital Siğil Nedir ?
Cinsel yolla bulaşan ve human papilloma virus (HPV) adı verilen bir virusun neden olduğu enfeksiyonlardır. HPV virüsünün genital mukozada oluşturduğu birkaç milimetre çapında, kırmızımsı veya kahverengimsi kabarıklıklara yaralara "genital siğil" denir.
HPV Nasıl Bulaşır ?
Virüsün bulaşması kişinin enfekte bölgesinin örneğin penis veya kadın dış genital organı gibi diyer bireyin genital bölgelerine veye ağız makat gibi bölgelerine deri- mukoza teması ile bulaşır.
HPV Sadece Kadınlara Mı Bulaşır ?
Hayır, HPV virüsü erkelerde de görülebilir, erkekler genelde taşıyıcıdır fakat kesin tedavi için eşlerin birlite tedavi olması gerekir.
HPV Sadece Cinsel İlişki İle Mi Bulaşır ?
Hayır, HPV cinsel ilişki haricinde temas yoluylada bulaşabilir.
HPV Virüsü Bulaşıp Bulaşmadığı Nasıl Anlaşılır ?
Enfekte olan bölgeden alınan örnek HERPES Testi ile incelenerek tanı koyulması gerekir.
Prezervatif Kullanmak HPV Bulaşmasını Engeller Mi ?
Prezervatif ile ilişkiye girmek tabiki eşleri HPV virüsünden korumak için oldukça önemlidir lakin prezervatifin temas ettiği bölge haricinde de virüs bulanabileceği göz önüne alınmalı ve kondom kullanmanın zaman zaman HPV virüsü bulşamasına engel olamayacağı da bilinmelidir.
Her Genital Siğil Kanser Midir ?
Hayır, Genital Siğillere sebep olan HPV virüsünün 60 dan fazla türü vardır her türü kansere sebebiyet vermez.
Genital Siğiller Nasıl Tedavi Edilir ?
Uzman doktorun muayenesi ve HERPES testi ile tanı konulmasın ın ardından ilaç ve cerrahi yöntemlerle genital siğil tedavisi yapılabilmektedir.
Genital Siğil Riskini En Aza İndirgemek İçin Ne Yapılmalıdır ?
İlk yapılması gereken çok eşli cinsel hayattan kaçınmak ve tek eşli cinsel hayatın tercih edilmesidir. Bunun mümkün olmadığı durumlarda kondom kullanımı önemli bir önleyici faktördür.