Kürtaj Videosu | Kürtaj Videosu İzle
Kürtaj Nasıl Yapılır Video İzle ?

Vakum Kürtaj Nasıl Yapılıyor

Günümüzde kürtaj, vakum sistemi sayesinde rahim içinin dışarıya tahliye edilmesiyle yapılmaktadır. Sadece 5 dakika süren ve uzman bir hekim tarafından steril şartlarda yapıldığında yok denecek kadar az bir risk taşıyan bu modern kürtaj yöntemi eski yöntemlere nazaran hasta için oldukça konforlu ve sağlık açısından risk yaratmayacak bir yöntemdir. Vakum kürtajın nasıl yapıldığını merak ediyorsanız aşağıda yer alan animasyon kürtaj videosu sizin için hazırlandı.

VİDEO ANLATIMLAR

Tüm Video Anlatımları İzleyin

Kürtaj Hangi Durumlarda Yapılır ?
Kürtaj işlemi sıklıkla istenmeyen gebeliği sonlandırma amacıyla yapılmaktadır. Bunun dışında rahimden tanı amaçlı parça alınması, polip çıkarılması gibi nedenlerle de bu işlem yapılabilir.
Kürtaj Sonrası Tekrar Gebe Kalabilir Miyim ?
Kürtaj sonrası hastaların en korktuğu ve bize en sık sordukları konu kürtaj sonrası tekrar gebe kalıp kalamayacaklarıdır. Kürtaj daha sonra gebeliği önleyecek bir prosedür değildir. Defalarca kürtaj yaptırdıktan sonra normal yolla gebe kalıp doğuran birçok anne mevcuttur. Eğer kürtaj deneyimli bir doktor tarafında steriliteye uygun olarak steril – tek kullanımlık aletlerle yapılıyorsa kürtaj sonrası hiçbir problem yaşanmayacaktır.
Kaç Kez Kürtaj Olunabilir ?
Kürtaj eğer steril şartlarda usulüne uygun olarak uzman bir doktor tarafından yapılırsa herhangi bir probleme neden olmaz . Sayı olarak ne kadar kürtaj yapılabileceğine dair bir sınırlama yoktur.
Kürtaj Ne Zamana Kadar Uygulanabilir ?
İsteğe bağlı kürtajda yasal sınır 10 haftaya kadardır, ancak eğer bebekte sakatlık v.s. söz konusu ise veya bebeğin kalp atışları gözlenmiyor ise yaşam sınırı olan 24. haftaya kadar gebelik sonlandırılabilir.
Kürtaj Yaptırmak Yasal Mıdır ?
Türkiye yasalarına göre belirli süre ile kısıtlanmıştır. Ülkemiz yasalarına göre kürtaj olabilmek için süre kısıtlaması haricinde gebeliğini sonlandırmak isteyen anne adayının evli olması halinde eşinin rızasının aranması ve 18 yaşından büyük olması gibi kısıtlamalarda bulunmaktadır.
Kürtajda Anestezi Kullanılır Mı ?
Kürtaj genel anestezi altında hasta uyutularak veya lokal anestezi ile bölgesel uyuşturma yöntemiyle yapılabilir. Eğer psikolojik faktörler de göz önüne alınacak olursa hastanın uyutularak işlemin yapılması hasta açısından daha konforludur. Lokal anestezi ile uyuşturularak yapılan işlemde de hasta tarafından ağrı hissedilmesi çok azdır, bu yöntem de sık olarak uygulanmaktadır.
Kürtaj Nerede Yapılır ?
İstenmeyen gebeliğinizi sonlandırmayı düşüyorsanız ve kendinize kürtaj nerede yapılır sorusunu soruyorsanız, size kürtaj olabileceğiniz, temiz, hijyen kurallarına titizlikle riayet edilen, güvenilir Bakırköy ve Niaşntaş’ında yer alan muayenehanelerimizi incelemenizi tavsiye ederiz.
Kürtaj Kısırlığa Neden Olur Mu ?
Kürtaj eğer tecrübeli bir hekim tarafından steril aletlerle yapılırsa ve daha sonra verilen ilaçlar düzgün kullanılıp hasta kontrolüne düzenli olarak gelirse ileride kısırlığa neden olmaz. Önemli olan kürtaj sonrası enfeksiyon gelişimini önlemektir. Bu nedenle de tek kullanımlık steril aletlerle işlem yapılmakta ve daha sonrasında da enfeksiyon ve yapışıklık gelişmesini engellemek amacıyla antibiyotik ve östrojen içeren preperatlar kullanılmaktadır .İşlemi yapan doktorun da tecrübesi komplikasyon gelişimini engellemek amacıyla çok önemlidir.
Kürtaj Sonrası Nelere Dikkat Etmeliyim ?
Kürtaj sonrası hastalarımızın verilen ilaçları düzgün kullanmalarını ve kontrollerine mutlaka düzenli olarak gelmelerini istiyoruz. 1 hafta boyunca adet kanamasına benzer şekilde kanama olabilmektedir. Bazen özellikle ufak gebeliklerde kürtaj sonrası hiç kanama olmamaktadır veya kanama 4-5 gün sonra pıhtı ve parça gelecek şekilde olmaktadır. Bunlar kürtaj sonrası normal karşılaşılabilecek durumlar olup hasta endişelenmemelidir. Kürtaj sonrası hastalarımızın antibiyotik kullanmaları gerektiğinden alkol tüketmemelerini ve enfeksiyon gelişiminin önüne geçmek için en az 2 hafta cinsel ilişki yaşamamalarını istiyoruz.
Kürtaj Sonrası Neler Yaşarım ?
Kürtaj sonrası hasta hemen günlük yaşantısına devam edebilir. Genellikle 1 hafta boyunca adete benzer kanama olabilir. Bazı hastalarda kanama olmamakla birlikte bazen hastalarda kürtaj işleminden 4-5 gün sonra parçalar gelecek şekilde kanama olabilir.
Kürtaj Sonrası Kanama Olur Mu ?
Kürtaj sonrası adet kanaması tarzında kanama olabilir. Bu şikayetleri bertaraf edebilmek için hastalara gerekli ilaçlar verilmektedir. Buna ek olarak enfeksiyon ve yapışıklık riskini engellemek için antibiyotik ve doğum kontrol hapı kullanmaktayız. Kanama yaklaşık 1 hafta adet kanamasına benzer şekilde olmaktadır.